Niedziela, 2024-05-05
Imieniny: Irydy, Tamary
Niedziela, 2024-05-05
Imieniny: Irydy, Tamary
"Czytelnictwo” zaczyna się od kołyski, na długo przed dniem, w którym dziecko zacznie samodzielnie składać litery. Dobrze dobrane książki rozwijają jego umysł i emocje, kształtują kompetencje językowe i zakorzeniają w kulturze, a jako pięknie zaprojektowane przedmioty umożliwiają pierwsze spotkanie ze sztuką. Przy mądrym wsparciu dorosłego literatura dziecięca staje się wspaniałym przewodnikiem pomagającym młodemu „czytelnikowi” odkrywać otaczający go świat, rozbudza jego wyobraźnię i inspiruje do twórczych praktyk.
Uczniowie klasy III, aby podnieść swoje kompetencje czytelnicze w klasie przed lekcjami 2 razy w tygodniu po 15 minut czytają książki. Celem propagowania czytelnictwa, książek i działań twórczych wśród dzieci jest:
Głównym celem jest głośne, samodzielne i wspólne czytanie oraz zachęcanie do samodzielnego czytania również w domach rodzinnych. Dzieci 2 razy w tygodniu przez 15 minut wspólnie w klasie czytają wybraną przez siebie książkę. Natomiast w domu codziennie po 20 minut i wypełniają ,,Kartę Czytelnika’’, którą własnym podpisem potwierdzają rodzice
Wszyscy uczniowie są bardzo zaangażowani i starają się dobrze wykonać swoje prace. Zadania, które wykonują pozwalają im doskonalić technikę głośnego czytania nowych tekstów, przypomnieć i utrwalić części mowy, rozwijać umiejętność samodzielnego redagowania opowiadania, rozwijać wyobraźnię i zdolności plastyczne oraz pomysłowość i inwencję twórczą. Taki sposób czytania i omawiania książek jest bardzo ciekawy i pozwala uczniom lepiej przeżyć, co autorzy chcieli przekazać oraz na długo zapamiętać ich treść.
Podstolice, listopad 2023
Tekst: MH
Foto: MH